"נאפשר פריסה רחבה": סמוטריץ' השתתף בדיון החזרת המענקים

איתי גדסי No Comments on "נאפשר פריסה רחבה": סמוטריץ' השתתף בדיון החזרת המענקים

שר האוצר סמוטריץ' השתתף בדיון ועדת הכספים בנושא החזרת מענקי הקורונה: "ביקשתי להשהות את סוגיית העיקולים, כן ביקשתי שתהייה פריסה יותר גדולה ממה שרשות המיסים נתנה עד היום. בעניין הזה תהייה ועדת חריגים. הכלל בפריסה היא 24 חודש. ביקשתי שאנשים יקבלו עוד הזדמנות להגיש השגות"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' השתתף היום (שלישי) בדיון ועדת הכספים בנושא דרישת רשות המיסים להשבת מענקי הקורונה שניתנו לעצמאים. במהלך הדיון עקצה מובילת מאבק העצמאים צמרת אביבי, את שר האוצר הקודם איווט ליברמן: "בואו תראו ותלמדו מגפני איך עושים את זה, והנה שר אוצר שנמצא פה ולא שותה מולי קפה כשאני בוכה".

השר סמוטריץ' אמר בדיון: "הוועדה חשובה לי והכנסת חשובה לי, בכל פעם שתזמינו אגיע לכאן. לגבי נושא הדיון, האירוע הזה באמת לא אמור להיות פוליטי, הייתי באופוזיציה בשתי הקדנציות האחרונות, גם שהחוק חוקק וגם שהיו תיקונים. השתדלנו כאופוזיציה לנהוג באחריות ולשים את זה מחוץ לוויכוח הפוליטי. מדינת ישראל בתקופת הקורונה גייסה כמעט 140 מיליארד ₪ והזרימה את זה למשק, כדי לאפשר גם לעסקים וגם לסחירים להישאר עם הראש מעל המים, והדבר הזה הוכיח את עצמו עם אחוזי הצמיחה, המשק במשבר כזה זקוק לחמצן".

הוא הוסיף: "צריך להכיר המון טובה לרשות המיסים, בזמן אפס הרימו מערכות מחשוב יוצאת מהכלל, ביצעו יותר מ-5 מיליון פעולות של העברת מענקים. כשהחקיקה הזו הגיעה לכנסת, רשות המיסים ביקשה שהמענקים לא יועברו מידית, אלא עפ"י דוחות של בעל העסק, קרי שנמתין לדוחות מע"מ. רשות המיסים אמרה שמה שקרה יקרה, הם ביקשו להעביר את התשלום רק לאחר בחינה של הדוחות, אבל אנחנו חברי הכנסת דרשנו מרשות המיסים להעביר את המענקים מידית להתבסס אך ורק על ההצהרות. צדקנו, ב-99 אחוז זה סייע למבקשי המענקים, כפינו על רשות המיסים, ואמרנו להם להתבסס על הבקשה של בעל העסק, כאשר אנחנו התחייבנו ובעלי עסקים התחייבו, שמי שיקבל את המענק ויתברר שלא היה זכאי, יצטרך להחזיר אותו. היינו יחד בחקיקה הזו, ידענו שבשוליים זה המחיר שיהיה לתהליך הזה, ושעמדו בפנינו שתי החלופות, אמרנו שצריך פה עזרה ראשונה, עזרה למשק, וכן מי שיקבל ולא היה צריך לקבל, יחזיר. נקודה שנייה מי שקיבל כספים שלא אמור היה לקבל, אני בטוח שזה היה בשוגג, טעות, העריך שיצטרך ולא היה צריך, טעות בחישוב וכדומה".

עוד הוסיף סמוטריץ': "אחרי שאלה הקריטריונים שנקבעו, אם אנחנו משנים את הקריטריונים אחורה למי שהגיש, אנחנו חייבים לשנות גם למי שלא הגישו. אנחנו חיים בעולמות של שוויון, אני לא יכול לומר מי שהגיש ויש לו רק 38 אחוז נמחל לו, אבל מי שלא הגיש לא יקבל. אני צריך לפתוח לכולם, וזה אירוע של מיליארדים. אי אפשר לומר שרק לקבוצה אחת אנחנו משנים רטרואקטיבית".

על התקציב הקרוב: "אנחנו מגבשים תקציב, וזה יהיה תקציב מאוד אחראי במסגרות הפיסקליות שלו, בשנה של האטה ואינפלציה, אבל הוא יכלול הרבה בשורות לציבור, וגם בשורות לעסקים הקטנים, חלק מהדברים שעלו כאן נמצאים על שולחני ויש עוד דברים. נביא רפורמות שיפשטו בירוקרטיה ורגולציה. אני קורא לעסקים – תנצלו את הסביבה התומכת. זה נכון שלהיות עסק קטן או בינוני בישראל זה קשה מאוד, המטרה שלנו שתעשו עסקים בצורה הרבה יותר קלה ופשוטה, וזולה. נביא בחוק ההסדרים שורה של תהליכים בנושא הזה".

"בנושא הדיון – לא באתי עם תשובות סופיות, כי באתי להקשיב, וכתבתי, עשינו עבודה לפני וגם למדתי כאן, אני לוקח את הכול בתשומת הלב הגדולה ביותר, אחזור עם זה למשרד, ויכול להיות שיהיו עדכונים נוספים מעבר למה שמוצג פה כעת. אני לא מוסמך להורות לרשות המיסים, היא ראויה להרבה הוקרה על מה שהיא עשתה, ברוב המוחלט של המקרים זה עבד טוב וסייע. גם מה שעולה כאן זה לא המוני, זה מאות מקרים, לא עשרות אלפים. נכון שכל אחד זה משפחה ובית, אבל מתוך 5 מיליון פעולות שנעשו, יש לנו בעיות עם כמה מאות", אמר סמוטריץ'.

"השאלה כעת היא כמה באים לקראת, באו לקראת ודחו מספר פעמים את המועדים, בדקתי כל פנייה שהגיעה אלי, הרשות גם שלחה הודעות וגם סמסים, הרשות פתרה חלק מהבעיות שהגיעו, הגישו לי דוח מסודר לגבי כל אחת מהפניות, ולומר את האמת כולנו דחיינים וישראלים, ולא תמיד אנחנו מטפלים במה שיש לנו על השולחן, בכל המקרים של העיקולים זה אנשים שלא הגישו השגות, לצד כך יכול להיות שהיו תקלות ולהם ניתן מענה. נקודת המוצא היא שאנשים קיבלו הודעות וניתנה להם אפשרות להגיש השגה, ונקודת המוצא שמי שהגיש השגה לא אמור לקבל עיקול, ואם יש תקלות נפתור אותן, אנחנו עונים לכל".

"ביקשתי להשהות את סוגיית העיקולים, כן ביקשתי שתהייה פריסה יותר גדולה ממה שרשות המיסים נתנה עד היום. נאפשר פריסה כמה שיותר רחבה, כל אחד לפי עניינו, בעניין הזה תהייה ועדת חריגים. הכלל בפריסה היא 24 חודש, אבל יש מקרים חריגים ויש אנשים חולים. ביקשתי שאנשים יקבלו עוד הזדמנות להגיש השגות. אנשים שפנו לרשות, הגיעו איתם להסדרים לגבי היכולת שלהם. הבקשה שלי שאם יש מקרים קונקרטיים שנופלים בין הכיסאות, תפנו. כל פניה נבדקת, צרכן הקצה הוא זה שאמור לקבל את השירות שלנו כמדינה".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני סיכם את הדיון: "אנחנו מבקשים לעשות פסק זמן בעיקולים, אנחנו רוצים פריסה רחבה, כפי שהשר דיבר עליה. אנחנו אחרי אירוע קשה, הוא פגע בעסקים הקטנים, הוא פגע בתפקוד שלנו כמדינה. אנחנו מכבדים אתכם אבל אנחנו יודעים גם להיות קשים, מדובר באירוע מאוד קשה. קיימתי את הדיון הזה, ביקשתי משר האוצר שיגיע לדיון, צריך להיזהר גם עם ועדת חריגים, יש לשים אנשים שידאגו לעניין. אני משבח את עבודת רשות המיסים, אני רוצה להמשיך לשבח אותם, אני מבקש שתהיו קשובים לדברים".



0 תגובות